اولین سایت جامع موفقیت | success24.ir

چه کنیم همیشه شاد باشیم؟

عوامل زیستی و روانی، هر دو در شاد بودن دخالت دارند. خیلی‌ها ذاتا آدم‌های شادی هستند. به هر بهانه‌ای می‌خندند، وجودشان سرشار از انرژی مثبت است و همیشه و در هر شرایطی چهره شان متبسم است و برخی نیز کاملا برعکس. . بررسی روان‌شناسان و روان پزشکان ثابت کرده است که عوامل زیستی و روانی، هر دو در شاد بودن دخالت دارند یعنی هم ژنتیک و محیط خانواده و هم جامعه‌ای که در آن زندگی می‌کنیم، می‌تواند بر احساس شادمانی ما اثرگذار باشد، اما آیا ما می‌توانیم انتخاب و تلاش کنیم که شادتر باشیم یا نه؟ و تا چه حد سبک زندگی و رفتاری که برمی‌گزینیم، تعیین‌کننده شادمانی

ادامه مطلب ...
چگونه سحرخیز شدم؟

برای بیدارشدن در صبح زود نیاز به برنامه دارد‎. ساعت زنگ می‌زند و شما خاموشش می‌کنید. بعد از مکث کوتاهی، برمی‌خیزید و در تخت می‌نشینید. گوشی خود را برمی‌دارید و نورش اتاق تاریک را روشن می‌کند. پیام‌ها، اخبار و وضعیت آب‌وهوا را می‌خوانید. با خود فکر می‌کنید: "هنوز نیمه‌خوابم. بقیه پیام‌ها را می‌خوانم تا هشیارشم”. پانزده دقیقه دیگر می‌گذرد. خواب نیستید، اما کاملاً هم بیدار نیستید. پنج سال پیش تصمیم گرفتم سحرخیز شوم. ذاتاً سحرخیز نبودم. زمانی که باید برای کار یا جلسه‌ای صبح زود بیدار می‌شدم، شبیه توصیفات بالا بودم. به‌زور از تخت بلند می‌شد

ادامه مطلب ...
چه طور با «افسردگی پاییزه» کنار بیاییم؟

بعضی از افراد در فصل پاییز دچار افسردگی می شوند‎. «من هیچ وقت زیبایی پاییر را نفهمیدم. مگر تاریک تر شدن هوا و زرد شدن و ریختن برگ های زیبای سبز هم قشنگی دارد که این همه درباره اش داستان می بافند؟! برای من پاییز، فصل غم و غصه است. فصل خداحافظی با آفتابی که تا دیروقت در آسمان می ماند و با نور زیبایش گرمم می کرد. پاییز اما گرفته ام می کند؛ با رنگین شدن درخت ها، من انگار بی رنگ می شوم؛ دوست دارم بخزم در گوشه ای و پاهایم را در آغوش بگیرم و برای خورشید و نور دلنوازش دلتنگی کنم. دوست دارم بغض کنم و بی خود و بی جهت برای رفتن تابستان دوست داشتنی نارا

ادامه مطلب ...
3 راهکار ذهنی برای افزایش انگیزه

برای انجام کارهای مختلف، انگیزه های متفاوت لازم است‎. برای انجام کارهای مختلف، انگیزه های متفاوت لازم است. در اینجا به سه مورد برای افزایش انگیزه اشاره خواهیم کرد و ضمن برشمردن آنها چگونگی و زمان به کار گرفتن هر یک را با هم مرور می کنیم. گاهی شب ها و در هنگام خوابیدن، برنامه ریزی هایی را برای خود انجام می دهم و با طلوع خورشید و بلند شدن از خواب همه انگیزه خود را برای انجام آن از دست می دهم. این یعنی تمام آنچه را که هنگام خوابیدن برای خودم برنامه ریزی کرده بودم تا به اجرا درآوردم، همه انگیزه هایی را که به هنگام شب داشتم همه و همه را از دست می

ادامه مطلب ...
سیزده روش برای انرژی بالا در حین کار

با خانواده و دوستان‎تان صحبت کنید‎. ساعت ۷ ۳۰ دقیقه صبح است صدای گوشخراش آلارم گوشی دست از سرتان برنمی‌دارد با چشمانی نیمه بسته به دنبال موبایل‎تان می‌گردید تا آن صدا را خاموش کنید و دوباره به زیر لحاف برگردید… چشمان‌تان دوباره بسته می‌شود… تا زمانی که به خودتان می‌آیید و می‌فهمید که تا آن لحظه سه بار دکمه چرت را زده‎اید. ساعت ۷:۳۰ دقیقه صبح است. صدای گوشخراش آلارم گوشی دست از سرتان برنمی‌دارد. با چشمانی نیمه بسته به دنبال موبایل‎تان می‌گردید تا آن صدا را خاموش کنید و دوباره به زیر لحاف برگردید… چشمان‌تان دوباره بسته می‌شود… تا زمانی که به خو

ادامه مطلب ...
حلقه مفقوده زندگی؛لبخند و شادی

از وقتی تکلف جای سادگی را گرفت و تجمل جای قناعت را، انگار حال دلهایمان خوب نیست. از وقتی سختی‌های خودخواسته زندگی‌ها زیاد شد و تکلف جای سادگی را گرفت، انگار حال دلهایمان از همان موقع خوب نیست. این روزها در شبکه‌های اجتماعی و موبایلی، تصاویری از مسابقه تلویزیونی طنز گونه اما واقعی آقای داریوش کاردان دست به دست می شود که نشان از ضعف اطلاعاتی در حوزه تاریخ و جغرافیا در سطح حفظی و مقدماتی آن دارد. این رخداد بهانه ای شد تا این موضوع را از منظری عام تر و گسترده تر مورد توجه قرار دهیم. بارها گفته شده که تاریخ دارای اهمیت است. ارزش و قیمت آن هم به اس

ادامه مطلب ...
پیشنهاداتی موثر برای کاهش میزان استرس در محیط کار

ورزش های ایروبیک یک روش ضد‌ استرس است. استرس محل کار یکی از مشکلاتی است که تمام کارمندان در محیط کارشان به آن دچار هستند. برای کم کردن استرسمحل کارتان می توانید از راه های زیر کمک بگیرید. با این پیشنهادات استرس محل کارتان را ضربه فنی کنید. کنار‌ آمدن با مشکلات شغلی گاهی اوقات بیش از حد سخت به ‌نظر می‌ رسد‌. استرسی که ما همراه خود به محل کار می‌بریم و حتی استرسی که در محل کار منتظر ماست، طغیان می‌ کند، سطح بهره ‌وری را کاهش داده و از لحاظ فیزیکی و روانی صدماتی به همراه دارد. در این میان پیدا کردن راهکارهایی برای مقابله با این میزان از استرس بس

ادامه مطلب ...
9 نکته‌ای که افراد موفق به آن عمل می‌کنند

با استفاده از زندگی افراد موفق می توانیم روش جدیدی را در کارهای خود بکار ببریم‎. در دنیا افراد موفق زیادی وجود دارند که بسیاری از آن‌ها را می‌شناسیم. زندگی موفق آن‌ها این امکان را فراهم می‌کند تا بتوانیم یک نکته، استراتژی یا روش جدیدی را در کارها و رفتارهای خود بکار ببریم. دنی گارسیا، بنیان‌گذار شرکت Garcia است که در زمینه استعدادیابی و مدیریت رسانه فعالیت می‌کند. این شرکت با همکاری و مدیریت کسب و کار به وسیله دواین جانسون "راک” تاسیس شده و به سازماندهی برندها و پروژه‌های مختلف می‌پردازد. درآمد تخمینی که در سال جاری از این شرکت بدست‌آمده، در

ادامه مطلب ...
من خوشبختم،شما چطور؟

خوشبختی واقعی در احساس آرامش در لحظه حال است. مسلما هر کسی برای رسیدن به اهداف خودش و رسیدن به خوشبختی برنامه ریزی های متعددی انجام می دهد. هر شخص اهداف خود را برای رسیدن به آرامشی واقعی و زندگی زیبا مشخص می کند. اما حقیقت امر حاکی از آن است که خوشبختی واقعی در احساس آرامش در لحظه حال است. من هر روز این جمله را با خودم تکرار می کنم :من همین الان خوشحالم، فردا دست خداست. تحقیقات نشان داده است که با مشخص کردن هدف و تلاش برای رسیدن به آن علاوه بر سلب آرامش مانع تحقق آن خواهیم شد. در خصوص مطالعات انجام شده توسط دنیل گیلبرت استاد روانشناسی دانشگا

ادامه مطلب ...
این «عادت 30 ثانیه‌ای» زندگی را متحول می کند

متحول کردن زندگی با یک عادت‎. مردم اول صبح ها چای یا قهوه را ترجیح می دهند اما می توانید آب را جایگزین این دو نوشیدنی کنید. دلایلی وجود دارد که یک لیوان آب اول صبح را به هر کسی که می خواهد روز پرانرژی داشته باشد پیشنهاد می کند. شاید برایتان جالب باشد وقتی بدانید که مدیران برخی از بزرگترین برندهای دنیا در زمینه های مختلف، صبح اول وقت یک لیوان آب را به چای یا قهوه ترجیح می دهند. حتی برخی از آنها چند قطره آب لیموی تازه را هم در لیوان خود می ریزند و صبحشان را با این نوشیدنی شروع می کنند. به نظر شما چرا آنها ترجیح می دهند به جای قهوه، نسکافه یا چ

ادامه مطلب ...
برای سالم زندگی کردن این گام ها را بردارید

سالم بودن و سالم زندگی کردن کار آسانی نیست بلکه یک تصمیم روزانه و هوشیارانه است‎. می دانید که رفتارها و عادت های غیر سالم چه پیامدهایی دارند: پیتزای آخر شب و در نهایت تبدیل شدن آن به چند کیلو اضافه وزن. سالم بودن و سالم زندگی کردن کار آسانی نیست بلکه یک تصمیم روزانه و هوشیارانه است. با اینکه شیوه زندگی سالم نیاز به تلاش فراوان دارد اما ترفندهای ساده ای هم هستند که به کار بردن آن ها سختی آنچنان ندارد. ۵ نمونه از این ترفندها در زیر آمده است. یک عدد بطری آب زیبا بخرید. آن را فقط به باشگاه نبرید بلکه همیشه همراهتان باشد. همیشه همراهتان یک بطری آ

ادامه مطلب ...
کنترل اضطراب با این عبارت‌های جادویی!

با انجام دادن خلاف آنچه ذهن شما می گوید بار دیگر کنترل را در اختیار خود بگیرید. هنگامی که اضطراب شما را از یک فعالیت اجتماعی یا رویدادی مهم دور می کند با انجام دادن خلاف آنچه ذهن شما می گوید بار دیگر کنترل را در اختیار خود بگیرید. بر همین اساس، شما پیروز خواهید بود و اضطراب طرف مغلوب مبارزه خواهد بود. اضطراب احساس ناخوشایندی است که می تواند به واسطه عاملی شناخته شده یا ناشناخته در انسان شکل بگیرد. همه انسان ها به طور طبیعی در برخی مواقع دچار اضطراب می شوند که این مساله عادی است اما اضطراب مزمن می تواند حتی زندگی فرد را به طور کامل تحت تاثیر ق

ادامه مطلب ...
آیا اعضای خانواده شما خوشبخت هستند؟

از مهم ترین عوامل منسجم تر شدن یک خانواده ، وجود محبت و ابراز احساسات مثبت است‎. شاید یکی از آرزوهای خیلی از آدم های روی زمین، داشتن یک کانون خانوادگی گرم باشد. اینکه همه اعضا بتوانند با همدیگر ارتباط صمیمانه داشته باشند، با یکدیگر به تفریح بروند و با هم سر میز شام جمع بشوند. این آرزو ممکن است حتی هیچ وقت برای برخی از افراد برآورده نشود زیرا این اتفاق نیازمند انجام دادن یکسری مهارت های خاص است. به نظر شما چرا در گذشته اعضای خانواده ها ارتباط بهتری با هم داشتند و صمیمی تر بودند؟ چه چیزی باعث می شد که آنها برای همدیگر وقت بیشتری بگذارند؟. رنگ و

ادامه مطلب ...
لطفاً خوشبین باشید!

وضع خوشبین‌ها در زمینه‌های گوناگون بهتر از بدبین‌ها است‎. بررسی‌ها نشان داده که وضع خوشبین‌ها در زمینه‌های گوناگون بهتر از بدبین‌ها است. آنها در پیش‌بینی‌های شغلی بهتر از بدبین‌ها هستند، وضع سلامتی‌شان اغلب خوب است. همچنین افراد خوشبین در انتخاب‌های شغلی نیز بهتر از بدبین‌ها عمل می‌کنند. نکته مهمی که می‌توان گفت این است که آزمون‌ها کسانی را به‌ عنوان افراد بدبین شناسایی کرده‌اند که هرگز فکرش را نمی‌کردند که بدبین باشند. در واقع به نظر می‌رسد که بدبینی عامل ریشه‌داری باشد، اما تحقیقات نشان می‌دهد که می‌توان آن را تغییر داد. هسته اصلی بدبینی،

ادامه مطلب ...
راهکارهایی برای بهبود اوضاع مالی

برنامه‌ی پس‌انداز هفتگی داشته باشید ‎. اکثریت مردم فقط به اندازه‌ی پرداخت یک هزینه‌ی پیش‌بینی ‌نشده‌ با خط فقر فاصله دارند. در حقیقت، طبق یک بررسی اگر ۶۲ درصد بزرگ‌سالان حقوق یک ماه‌شان را دریافت نکنند، بی‌خانمان می‌شوند. به عبارت دیگر، آدم‌های بسیاری وجود دارند که درحال‌حاضر هیچ‌گونه چتر نجاتی ندارند. برای بهبود وضع مالی تان چه کارهایی انجام دادید؟ آیا به دوران بازنشستگی تان فکر کرده اید؟ آیا توانستید پس اندازی برای اینده تان داشته باشید؟. اکثریت مردم فقط به اندازه‌ی پرداخت یک هزینه‌ی پیش‌بینی ‌نشده‌ با خط فقر فاصله دارند. در حقیقت، طبق یک

ادامه مطلب ...
7 سوال عجیبی که کمک می‌کند تا هدف زندگی خود را دریابید!

هر یک از ما برای هدف والاتری متولد شده‌ایم و ماموریت ما اکنون یافتن این هدف است‎. این چالشی است که هر فرد بالغی در طول زندگی با آن روبروست. هدف من در زندگی چیست؟ علایقم چیست؟ از چه چیزهایی باید اجتناب کنم؟. هنگامی که برادرم ۱۸ ساله بود، رقصان به اتاق نشیمن آمد و با غرور به من و مادرم اعلام کرد که قصد دارد، سناتور شود. مادرم در پاسخ گفت، عالیست عزیزم، حال آنکه من حواسم در پی خور��ن چیپس یا یک چنین چیزهایی بود. اما پس از ۱۵ سال، این هدف تمام تصمیمات زندگی برادر من را تحت شعاع قرار داده بود: رشته تحصیلی در مدرسه، مکان زندگی، افرادی که با آن‌ها در

ادامه مطلب ...
تقویت اعتماد به نفس با چند راه ساده

اعتماد به نفس از مهم ترین راه ها برای داشتن روحیه ای خوب و رسیدن به موفقیت است‎. اعتماد به نفس یکی از مهم ترین راه ها برای داشتن روحیه ای خوب و رسیدن به موفقیت است. به راحتی با روش های زیر می توانید اعتماد به نفس تان را تقویت کنید. 7 روش برای تقویت اعتماد به نفس. خود انتقادی هر چند وقت یک بار بد نیست اما اگر همیشه نسبت به خودتان احساس بدی دارید باید روی اعتماد به نفس خود کمی کار کرده و آن را تقویت کنید. می خواهم چند راه برای تقویت همیشگی مثبت اندیشی به شما یاد بدهم. با یک مانترا (ذکر) شروع کنید. یک جمله قدرت بخش انتخاب کنید و آن را در تمام رو

ادامه مطلب ...
موفق بودن را به مغزتان آموزش دهید

افکار نگران‌کننده باعث حواس‌پرتی افراد شده و انرژی آن‌ها را تحلیل می‌برد‎. آیا از این افرادی هستید که صبح پس از بیدار شدن از خواب، به کارهای پیش رو فکر می‌کنند و دائم این استرس و نگرانی رادارند که همه مسائل به‌درستی و دقیق پیش برود؟ بدون شک این‌گونه تفکرات بسیار وقت‌گیر، غیرکاربردی و خسته‌کننده هستند و به‌ویژه هنگام صبح و در ابتدای روز باید از آن‌ها پرهیز نمایید. برای اینکه بدانید چطور از هجوم این افکار رها شوید، توصیه می‌کنیم ۴ راهکار زیر را خوانده و به آن‌ها عمل کنید. قبول کنید که انسان از فکر کردن ناگزیر است. زیاد فکر کردن باعث ازکارافتادن

ادامه مطلب ...
این ۳ کلید بلندپروازی را بیاموزید تا زندگی مرفه‌تری را تجربه کنید

دستیابی به موفقیت مستلزم بلندپروازیست. اگر موفقیت آسان بود، همه موفق بودند. اما نیست. دستیابی به موفقیت مستلزم بلندپروازیست. طبق نظر مشاور ارشد روش زندگی، کریستین مایکلسون، در صورت رعایت دو نکته، موفقیت اجتناب‌ناپذیر است: "پا را فراتر از دنیای معمول خود بگذارید" و "عزت نفس خود را تقویت کنید. ". این دو مورد موفقیت را تضمین می‌کند و تنها فاکتور تعیین کننده‌ایی که در راه رسیدن به موفقیت باقی می‌ماند، زمان است. اگر لازم می‌دانید که بلندپروازی را بیاموزید تا گام‌های مورد نظر را بردارید، در اینجا به ۳ روش که می‌توانید به طور قطع بر آن‌ها متمرکز شو

ادامه مطلب ...
5 راهکار شگفت‌انگیز برای مبارزه با بی‌حوصلگی

اگر بی‌حوصلگی در ما ضریبش افزایش یابد باید فکر جدی برای آن کرد‎. «امروز خیلی بی‌حوصله‌ام»؛ این جمله را همه ما در طول زندگی‌مان بالاخره برای یکی دو بار هم که شده با خودمان مرور کرده‌ یا به دیگران گفته‌ایم. اگر سالی چند بار این حالت به ما دست دهد شاید بتوان گفت طبیعی است، اما اگر بی‌حوصلگی در ما ضریبش افزایش یابد آن وقت باید فکر جدی برای آن کرد که در این مطلب ما چند راهکار ساده را به شما می‌گوییم. آغاز روز با لبخند و امید. بی‌حوصلگی ما ممکن است بیشتر از اینجا ناشی شود که نمی‌دانیم چگونه باید روز خود را آغاز کنیم. مثلا اگر با بی‌حوصلگی روز را شرو

ادامه مطلب ...

بهترین مشاغل و خدمات شهر خود را ، در سایت نشونه پیدا کنید.

مشاهده سایت نشونه